RSS Feed
Nyheter
Jan
17
Uppdatering av Adela Ekonomi - 2018-01-22
Upprättad av Zeljko Petrovic på 17 January 2018 15:10

Måndagen den  22 januari mellan klockan 12.00 och 14.00 uppdateras Adela Ekonomi till en ny version.

Undvik att arbeta i systemet under tiden uppdateringen pågår.

Vid första inloggningen efter att uppdateringen är gjord ska även pluginet uppdateras.

Om systemet själv inte startar den uppdateringen efter inloggning så gå in och sök efter uppdatering manuellt under Verktyg->Plugins på menyraden.

Uppdateringen innehåller de punkter som redovisas nedan.

De externa kunder som använder Adela ekonomi ombeds kontakta oss för att boka tid för uppdatering.

 


 

Adela Ekonomi - Release 2018.1

Möjlighet att schemalägga debiteringskörningar

Man kan nu välja att antingen köra en debitering omgående (förvalt) eller att schemalägga den till en tidpunkt längre fram i tiden. Då debiteringarna körs på servern måste användaren INTE vara uppkopplad hela tiden som omgången körs, detta gäller både då körningen startas omgående och schemalagt.

Notera att om debiteringen brukar visa någon rapport innan den körs, så sker inte detta om körningen är schemalagd (eftersom körningen sker på servern). Vill man se rapporter inför en schemalagd körning kan man först välja omgående körning och när rapporten visats välja att avbryta.

 

Möjlighet för alla användare att se när en debiteringsomgång körs.

När en debiteringskörning startar kan alla användare som har just den omgången vald se progressen och vem som kör debiteringen.

 

Hos kunder där flera personer arbetar med artikelregistret kan det vid uppdatering/förändring av artiklar vara bra att dubbelkolla så att ingen debiteringskörning med samma debiteringstyp är igång samtidigt.

Förbättrad information om omgången

Nu finns en mer detaljerad info om den enskilda debiteringsomgången. För vald omgång visas status, senaste körningsdatum, om schemalagd körning finns och vem som schemalagt den.

 

Start och slutdatum för fakturamottagare

För de kunder som använder vårt interna kundregister så finns det nu möjlighet att sätta "giltighetstid" för en fakturamottagare. Det krävs justeringar i debiteringslogiken hos kunden för att debiteringen skall ta hänsyn till dessa datum. Om ni har behov av denna funktion kontakta supporten.

 


Kommentarer (0)
Help Desk Software by Kayako Fusion