RSS Feed
Nyheter
Aug
1
Inga ikoner i RemotApp-potralen
Upprättad av Percy Kay på 01 August 2016 11:39

Nu efter sommarlov och semestrar, har flera kunder hört av sig om att det inte finns ikoner på startsidan i RemoteApp.

Problemet ligger lokalt, alltså inte i Adela eller Adelas servermiljö. Troligen handlar det om att det skett updateringar i kundernas Internet Explorer och genom att sänka säkerhetsnivån (menyn "Internetalternativ" i "kugghjulet" inne i Internet Explorer) och en omstart av webbläsaren, bör allt fungera som vanligt.

I Windows 10 är Internet Explorer ersatt med den nya webbläsaren Edge. Denna saknar stöd i terminalservermiljön och går inte att använda till Adelas fjärrinloggning. Starta Internet Expoler isället genom att högerklicka på Windows Startknapp och välj "Kör". Skriv iexplore i fältet och tryck enter så startar Internet Explorer.

Ytterligare ett sätt att lösa liknande problem, är att rensa webbläsarens cashminne. Med läsaren startad, tryck på funktionstangenten "F5" så rensas eventuella cashade sidor.


Kommentarer (0)
Help Desk Software by Kayako Fusion